Daha önce gündeme geldi mi bilmiyorum ama , işlevselliği azalan Atatürk Havalimanı Metro İstasyonu
Küçükcekmeceye kadar (yaklaşık 4 km)
uzatılsa; Marmaray,Metrobüs ve M20 ile entegre olur. Bu haliyle natamam gibi duruyor. Uzmanlarımız ne derler acaba,
Hocam basit çizimde bile o dönüş eğimi çok absürt duruyor araba değil ki bu drift çeksin 😊 nereden baksan bı 110-120 derece var orası. Ama dtmden direkt o tarafa dönse çok daha kolay olur ya da aşağı Florya - Yeşilköy'e inip Marmaray aktarması olabilir
Yapilmasi halinde metrobüsle Beylikdüzü'nden gelip Ataköy - Sirinevler'de aktarma yapip Merter Sanayi bölgesine , YTÜ Davutpasa Kampüsüne ve Otogar'a giden kalabaligi aktarma noktasi olarak Kücükcekmece'ye cekecektir. Tabii eger dogru düzgün bir aktarma olanagi olursa.Büyük bir rahatlama getirecegini sanmiyorum. Kisa bir mesafe gibi düsünüyordum ama Kücükcekmece istasyonu ile Atatürk Havalimani metro duragi arasini Google Maps kus ucusu 4,17 km olarak gösteriyor, arada da sanirim en fazla tek bir istasyon olabilir (Cennet Mah. / Senlikköy) Maliyet / Yarar testini de gecemez sanirim o nedenle. Ayrica ileride M20'nin yapilmasi halinde metrobüs yükü zaten azalacagi icin bu uzatma yapilmis olsa bile vasfini yitirecektir. Kücükcekmece'deki esas mesele Metrobüs - Marmaray aktarmasinin olmamasi. Ayrica M20'nin Kücükcekmece'deki metrobüs ve Marmaray aktarmasi nasil olacak, onu kimse bilmiyor. Umarim birileri Kücükcekmece Stadi'nin kismen de olsa kamulastirilmasini plan dahilinde düsünmüstür.
Aktarma verecek şekilde yapılacak her uzatma son derece faydalı olacaktır. Herhangi bir Marmaray istasyonuna bağlanması bile faydalıdır.
Harika bir fikir.
Güzergahların maliyet ve yolcu potansiyeli analizi yapılarak, Yeşilköy'e veya Sefaköy'e uzatılması da düşünülebilir. Sefaköy'de M20'e, Yeşilköy'de Marmaray'a aktarma verebilir.
Her halukarda M1A'nın verimliliği arttırılmış olacaktır.