Doğançay ripajı, Geyve'de Alifuatpaşa mevkiinden başlayıp, Doğançay'da Sakarya Nehri'ni ve D-650 Karayolu'nu köprüyle geçip, Sapanca'da mevcut HT hattına bağlanıyor.
34 km'lik tünel ve viyadükten oluşan bu kestirme için 21 Şubat 2012'de ihaleye çıkıldı. İhaleye katılan firmaların mali zarfları 29 Mart 2012 tarihinde açıldı ve maliyet yüksek olduğundan dolayı ihalenin iptaline kadar verildi.
2021'e dek bu kesimde trenler Alifuatpaşa'da konvansiyonel demiryolu hattına geçip, Sapanca'da tekrar HT hattına dönerek yoluna devam etti.
İlk etap olan Gevye (Alifuatpaşa) - Doğançay arası Haziran 2021'de hizmete girdi.
Hizmete giren ilk etapta trenler Doğançay'da konvansiyonel hatta bağlanıyor ve böylece Doğançay'a kadar olan virajlı ve dar tünelli kesim by-pass ediliyor.
Kalan kısmın ise bu yıl (2023) bitirilip hizmete alınması planlanmaktadır.
Projenin tamamı hizmete girdiğinde Arifiye istasyonu HT kullanımına kapatılıcak ve trenler Pamukova ve Sapanca'da duracaktır.
Ripaj ve T-26 tüneliyle birlikte hizmete girdiğinde Ankara-İstanbul arası seyahat süresi 35 dakika daha kısalacaktır.
Güncelleme var mı son durumla ilgili?
Sakarya'da halihazırda 1 istasyon var iken bunun 2'ye çıkması yolculuk süresi bakımından dezavantajlı olmayacak mı?
Hem Sapanca hem de Pamukova Sakarya şehir merkezine epey uzaktalar. Nispeten yakın olan Sapanca garı Adapazarı ilçe garajlarına 18 km uzakta. Hızlı trenlerin şehir merkezlerine girmesi rahatlığı Sakarya için kısmen mevcuttu fakat şimdi ortadan kalkıyor gibi görünüyor. Umarım süper hızlı tren diye bahsettikleri proje hızlıca tamamlanır fakat ripajın 10 küsür yıl sürdüğünü düşünürsek :)
Bakınca 11 yıl olmuş. Ripajgate skandalı diyebiliriz bu noktada :D