KAMU HAKKININ gasp edildiği büyük rant ve talan alanlarından biri de maalesef PLAKA TASHİH mevzuudur.. Belediyel Demokrasinin Hukuku ve adli'nin, sicili ve verimliliğinin tartışılrlığı MAHFUZ olmak üzere 1986 yılında Anap Dönemi TALANCI ve DALANCI larının Dönemin Devlet Başkanı Darbedar Kenan EVREN imzasıyla çıkarttıkları büyük bir RANT TEZGAHIDIR: Bu projeyle Beledie saf dışı edilmiş, yerine o dönem İL TRAFİK komisyonu şimdi UKOME denilen mekanizma teşkil edilmiş ve üyeleri belli bir oranda bu sistemden KİTABINA UYDURULARAK paydaş yapılmış Pastanın büyük kısmı ise PLAKA BARONları arasında İÇ edilmiştir. Bugün İstanbul'da 2500 Plaka ihalesi BELEDİYE tasarruflu yapılmış olsada fiili halden daha iyi şartlar sunsa da Gayrı meşruluğun sonlandırılması noktasında kifayetsizdir.
Belediye (YEREL YÖNETİM) in Ulaşım sahasında ki asli görevi İl imar imkanları, sabit nüfus, transit nüfus ve ulaşım aktörlerinin çeşitliliğini EN GÜNCEL,en verimli ve en adil şekilde yönetmektir.
Şoförlük mesleğini ve erbablarını korumak ve yaşatmak onlar istihdam ve istihsal alanı üretmek değildir. Hattı zatında çağın teknolojisi ve onun öngördüğü imkanlar karayollarını, ulaşım ve ulaştırma vesaitlerini zaruretlerden dolayı otonom sürücüsüz hale itmektedir.
YEREL YÖNETİMİN ASLİ ve ACİL MESAİSİ (KAMU) KAMU ihtiyaçlarını ve ÇEVRE İHTİYAÇLARINI birlikte gözeterek ÇEVRE ve İNSAN DOSTU, adil, verimli, sürdürtülebilirt ve birbirine enetegre ULAŞIM modellerini ve ona uygun TRAFİK ve GÜVENLİK sistemini UZMANLARI aracılığı ile sürekli etüt edip, istişare edip Scotterdsan, Hızlı, trenlere, dolmuş deniz taksilerden, dolmuş uçaklara, hyper loop lojıstik ve insan taşımacılığından, dikey- dronlu ulaşım ve ulaştırma modellerini KAMU- SEKTÖr ve GÖNÜLLÜLERLE bir 3.SEKTÖR Modeli KOOPERASYONLA İNŞA ve İHYA etmek olmalıdır. Böyle bir sistemin ne denli otonom yönü olsa da OLUŞTURACAĞI yan alanlardan ve AKREDİTASYON seviyesinden dolayı kadın erkek, emektar ÇOK SAYIDA İnsanın AKREDİTASYON ve BONSERVİS belgeleri gözetilerek, ESNEK- VARDİYALI yad özel mesai yapmasına İMKAN verecektir.
ama tüm bunlar için en öncelikli aşma MİLLİ SAHA OMBUSMANLIK Kurulunun ehil ellerle kurulmasıyla başlayabilir. Belli bakanlıkların belli hemşehri gruplara paspas yapılmasından vazgeçilmesiyle başlayabilir. TÜRKİYE ULAŞIM Planları dahil tüm planlarını EN SON KADASTRAL TESPİT ve JEOLOJİK ÇAKIŞMALARIN yapılacağı EN YENİ EN GÜNCEL MİLLİ KADSTRO PLANINA GÖRE TÜM imar, iskan, istihsal, koruma planlarını YENİDEN REVİZE etmek zorundadır. 100 Yıllık Projelerin çoğu ZİHNEN ve ADLEN sakat duruma gelmiştir. DÜN taş -Kaya olarak etüt edilen birçek yer ve yol, Topraklaşmaya başlamştr. Birçok Nehir -ırmak- göl alanı imara açılmıştır.Merhum Recep YAZICIOĞLU deyimiyle KÖKLÜ SİLBAŞTAN değişime ihtiyaç vardır. Yine onun Mottosuyla "istanbul nasıl olursa Türkiye öyle olur" DEĞİŞİM ve DÖNÜŞÜM İSTANBUL dan başlamalı.İstanbula Halis Salih MİLLET EVLATLARI sahip çıkmalıdır.İSTANBUL- RANT- GAYRIMENKULİZM BATAĞI olmaktan çıkarılmalıdır.