Sanırım Halkalı-Havalimanı metro bağlantısı sonrası yeni bir hatta gerek duyulmamış. Aynı güzergâhta hem metro hem de demiryolu olacaktı. Yolcudan ziyade transit yük odaklı bir proje olduğu için mantıklı olan da buydu bence. Uzun vadede gerek duyulursa yine yapılır. YHT trenlerinin de Ankara yönü için Halkalı'dan sonra Çatalca'yı dolanacağını sanmıyorum. 50 km'den fazla yolu uzatacaktır. Kısaca YHT trenleri en fazla havalimanına kadar gelir. Ancak yolcuların ne kadarı treni kullanmak için oraya kadar gider, bunu zaman gösterecek.
Hat ilk olarak halkalı-isg -yss-sabiha gökçen-gebze olarak projelendirildi.
2016 yılı Bakan ahmet arslan döneminden beri devamlı ihale aşamasındaydı.daha sonra havalimanından çatalca bağlantısı projeye eklendi.
Son durumda havalimanı Halkalı uzatması pasife alınmış gibi daha yük taşıma odaklı olacak .
Yht taşımacılığı yapılacaksa trenler halkalı gar noktasına ulaşmalı. İstanbul Havalimanında trenlerin başlangıcı olacak şekilde bir proje değil.
Halkalı-ıspartakule-çatalca-havalimanı -gebze güzegahında bir işletme olacaktır.buda işletme süresinin 15-20 dk civarı uzatacaktır.