Gebze'de HT hattından bir makasla ayrılacak proje sırasıyla Pendik, Sultanbeyli, Sancaktepe, Maltepe, Ataşehir, çekmeköy ve Beykoz ilçesi sınırları içerisinden geçerek Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerine yapılan demiryolu hattına bağlanacak.
Demiryolu hattı projesinde alanın uygun olmadığı bölgelerden geçiş tünel ya da viyadüklerle sağlanacak.
Bu kapsamda toplam uzunluğu 38 bin 955 metreyi bulan 16 tünel ve uzunluğu 631 metre olan 5 viyadük yapılacak.
Projede demir yolu hattında karayolu ile kesişen noktalarda yaya geçişlerini sağlamak için alt ve üst geçitler inşa edilecek. Pendik'te ve Sabiha Gökçen'de olmak üzere iki istasyon noktası kurulacak.
Hem yolcu hem de yük taşıma amaçlı proje, gidiş — geliş olmak üzere 2 farklı hat yer alacağı için elektrikli trenlerin de hizmet verebileceği şekilde planlandı.
Bu hatların arasındaki mesafe 4.5 metre, platform genişliği de 14.5 metre olacak.
Bu hattın 2028 yılında açılacağını ön göremiyorum proje ihalesi yapılsa bile 4 sene içinde tamamlanıp tamamlanamayacağı meçhul.
Şimdi soruma geleyim, bu hatta bir banliyo işletmesi olurmu Ataşehir, Sancaktepe, Kurtköy ve Sabiha Gökçen arasında. Yapılırsa nasıl bir işletme olur onu merak ediyorum doğrusu. Fikirleriniz nelerdir ? Ben yapılmasını isterim Marmara'ya ek bir işletme olur ve güzel olur.