Fransa'nın önde gelen süpermarket zinciri Carrefour, tüketicileri bilgilendirmek amacıyla ürün etiketlerine büyük uyarılar eklemeye başladı. Bu uyarılar, ürünlerin gramajını azaltarak fiyatlarını artıran markaları tespit etmek için kullanılıyor.
Carrefour, şu ana kadar Fransa'daki mağazalarında hammadde fiyatlarının düşmesine rağmen ürün boyutunu küçülten ve maliyetini artıran yaklaşık 30 ürünü etiketledi. Ürün etiketlerinde, "Bu ürünün hacmi veya ağırlığı azaltılmış ve tedarikçi fiyatı artırılmıştır" gibi açıklayıcı mesajlar yer alıyor.
Bu uygulama, Fransa'da artan enflasyonla mücadele etmek amacıyla bir önlem olarak kabul ediliyor. Ülkede son 20 yılın en yüksek enflasyon oranları yaşanmakta ve bu da tüketicilerin alım gücünü olumsuz yönde etkiliyor.
Carrefour'un etiketlerde uyguladığı strateji, tüketicilerin takdirini kazanmış durumda. Vatandaşlar, bu tür uygulamaların yaygınlaşmaya başladığını ve süpermarketlerin kendi markalı ürünlerinde de benzer yöntemler izlediğini paylaştı.
Carrefour CEO'su Alexandre Bompard, hammadde maliyetlerindeki düşüşe rağmen tüketici ürünü fiyatlarının yükseldiğinin altını çiziyor. Bompard, bu uygulamanın tüketicileri yanıltıcı bir şekilde etkilediğini vurgularken, öte yandan, Fransa hükümeti de enflasyonla mücadele için önlemler alıyor. Maliye Bakanı Bruno Le Maire, tüketici ürünleri şirketleri ve perakendecileri yıllık fiyat müzakerelerini Eylül ayına öne çektiğini açıkladı. Le Maire, bu müzakerelerin Ocak ayından itibaren fiyat indirimleriyle sonuçlanmasını umuyor.
Shrinkflation, ürünlerin fiyatlarını sabit tutarken, ürünün boyutunu veya miktarını azaltma işlemi olarak tanımlanır. Bu nedenle tüketiciler, aynı miktarda para ödeyerek daha az ürün alırlar. "Shrink" (küçülmek) ve "inflation" (enflasyon) kelimelerinin birleşiminden türetilen Shrinkflation terimi kullanılır.
Bizim marketlerin girişine kocaman bir etiket yapıştırmamız lazım o zaman. Fiyatı artıp da kalitesi, gramajı düşmeyen ürün yok çünkü.
Shrinkflasyon tartışmalarına katılan ABD Başkanı Joe Biden, gıda şirketlerinin cips paketlerine daha az cips koyması ve dondurma kutularının küçültmesine tepki gösterdi.
ABD Başkanı Biden, Pazar gecesi SuperBowl öncesinde büyük tüketici markalarına yönelik shrinkflasyon eleştirisi yaptı ve 'cips paketlerine daha az cips konulmasını' eleştirdi.
Küçülflasyon
shrinkflation Türkiye'de uzun yıllar uygulanır özellikle ekmeklerde!
Buna Türkçe bir karşılık bulmak lazım :)