Haberin orijinali:
https://www.theguardian.com/world/2024/jan/19/drivers-protest-
as-bologna-becomes-first-italian-city-to-bring-in-30kmh-limit
(Google Translator ile cevrildi)
Yeni hız sınırının ilk gününde arabaların geçişi caddeleri durma noktasına getirdi ancak belediye başkanı çoğunun değişime uyum sağladığını söyledi.
Bu, Sergio Baldazzi'nin onsuz da yapabileceği bir övgüydü. Kuyumcu, Çarşamba sabahı Bologna'nın merkezine işe giderken, iki trafik polisinin, 18 mil/saat'e eşdeğer olan maksimum 30 km/saat hız sınırını gösteren tabelalar taşıdığını gördü.
Baldazzi sabit bir şekilde 25 km/saat hızla gidiyordu, bu yüzden temiz olduğunu düşünüyordu. Yolculuğuna devam ederken hızlandı, ancak bu kez hız kameraları tutan başka bir polis ekibiyle karşılaştı.
Baldazzi, liderlerin trafik kazalarının yanı sıra hava ve gürültü kirliliğini azaltmak amacıyla şiddetli tartışmalı Città 30 (Şehir 30) konseptini yürürlüğe koymasının ardından Emilia-Romagna şehrinde hız cezasına çarptırılan ilk kişi olarak tanınıyor. . Cezalar saatte 36 km hızla başlıyor. Bologna, İtalya'da ana şehir içi yollar ağı için geçerli olan böyle bir tedbiri yürürlüğe koyan ilk büyük şehirdir.
Baldazzi Guardian'a şunları söyledi: "Kuralın ilk günü olduğunu biliyordum ama yine de sadece 39 kilometre hızla gidiyordum ve şimdi para cezasına çarptırılan ilk kişi olma madalyasını taşıyorum." "Gerçekten biraz gülünç."
29 Euro'luk (25 £) cezayı hızla ödedi, çünkü beş gün içinde çözülmezse ceza 42 Euro'ya çıkacak.
30km/s sınırı şehirdeki bazı sürücüler arasında öfkeye neden oldu; belediye başkanı Matteo Lepore, şehrin Garisenda adı verilen "eğik kulesi"ni çevreleyen bölgeden trafiği zaten yasakladı. ortaçağ yapısı biraz fazla tehlikeli bir şekilde eğiliyor.
Yerel gazetelerin "D-day" olarak adlandırdığı olayda, bir araba alayı protesto amacıyla trafiği durma noktasına getirirken, taksi şoförleri daha yavaş gitmeye zorlanmalarına tepki olarak ücretlerini artırmakla tehdit etti. Lepore'un sağcı muhalifleri konuyla ilgili bir referandum planlarken, hava koşulları izin verdiği sürece Cuma öğleden sonra için belediye binası önünde sürücüler için bir protesto planlanıyor.
Protestonun organizatörlerinden Andrea Spettoli, "Şu anda Bolonya'da çok fazla öfke var" dedi. "Sorun sadece para cezası almak değil; bu yasa hayatları tamamen değiştiriyor."
Spettoli, yeni hız sınırının işe gelirken veya çocuklarını okula bırakırken geç kalmalarına neden olduğunu söyleyen insanlardan gelen çağrılarla boğuştuğunu söyledi. Spettoli, "Bir işçi bana artık öğle yemeği için eve gidecek zamanı olmadığını, bu yüzden bir sandviçle yetinmesi gerektiğini söyledi" diye ekledi.
Önceki hız sınırı 50 km/saat (31 mil/saat) idi.
Otobüs sürücüleri de düşük hızın tarifeleri aksatacağı yönündeki endişelerini dile getirirken, diğerleri yol yerine hız göstergesine dikkatle bakmanın kazaları artırabileceğini savundu.
Lepore yönetimi, 1992'den bu yana benzer bir önlemi uygulayan Avusturya'daki Brüksel, Paris ve Graz gibi diğer Avrupa şehirlerinden ilham aldı. Londra'daki yolların yarısından fazlasında 32 km/saat'e eşdeğer olan 20 mil/saat sınırı var.
Bologna'nın hamlesini destekleyenler, sürücülerin diğer yerlerde olduğu gibi bu değişime yavaş yavaş uyum sağlayacağını ve tedbirin meyve vermesinin zaman alacağını savunuyor.
"Daha fazla güvenlik, daha az trafik, daha az gürültü ve kirlilik için ödenecek bedel nedir?" City 30 yanlısı bir grup olan Bologna30 şunları söyledi.
Bologna'nın hareketlilik ve kamusal alanlardan sorumlu meclis üyesi Valentina Orioli, yönetimin saatte 30 km hızla araç kullanmanın şehre fayda sağlayacağına ikna olduğunu söyledi. Kendisi şunları söyledi: "Yıllardır bu önlemi uygulayan diğer şehirlerde de görüldüğü gibi, kontroller ve yaptırımlar tüm yol kullanıcılarını ilgilendiriyor çünkü City 30'un işleyişi gerçekten herkesin kurallara uymasına bağlı."
Lepore, programın ilk gününde verilen birkaç cezanın (Baldazzi'ninki dahil sadece yedi ceza) çoğu sürücünün isteksiz de olsa yeni kurala uyum sağladığının kanıtı olduğunu söyledi.
"Yakında yol güvenliği açısından sonuçları göreceğimize inandığımız için ilerlemeye devam edeceğiz" dedi.
Paris, Londra vs gibi 1000km civarı raylı sistem olan şehirler dışında diğer şehirlerde insanları bisiklete zorlamak hoş değil. Sonuçta insanlar fiziksel olarak zaten yoruluyorken üstüne pedal çeviremez...
Çoğu avrupa şehri düz ve düzenli gelişmiş, bisikletle ulaşım açısından biçilmiş kaftan. Şehir içinde hıza gerek yok zaten, çevre yollarında ise hız 50 km/saat kalabilir.
Otomobil yerine bisikletle gitmek daha mantıklı...