Lyon metrosunun B hattı otomasyon projesi, on yıllık bir çalışmanın ve 387 milyon Avro (407,27 milyon ABD Doları) yatırımın ardından tamamlandı.
Proje 2012 yılında başladı ve işin tamamlanması için 6.000 saatten fazla süre ve neredeyse 1.500 gece gerekti; tüm bunlar olurken hizmetler her zamanki gibi devam etti.
Proje, otomatik pilot sisteminin yenilenmesini ve 175 milyon Avro (184,15 milyon ABD Doları) değerinde 36 yeni MPL16 tren setinin satın alınmasını içeriyordu.
Alstom tarafından üretilen çevreci tasarımlı trenler %96 oranında geri dönüştürülebilir ve enerji tüketimini optimize eder. Her tren, akışkanlığı artırmak amacıyla birbiriyle bağlantılı iki vagondan oluşuyor ve 325'e kadar yolcu taşıyabiliyor.
Bunlar, Vaulx-en-Velin'deki TCL de la Poudrette depolama ve bakım merkezinde bulunuyor; burada bakım merkezi, klima bakımı için çatıya erişim sağlayan özel ekipmanlara sahip iki yeni bakım şeridini içerecek şekilde yükseltildi.
B hattının Saint-Genis-Laval'a uzatılması çalışmaları da otomasyon projesiyle eş zamanlı olarak yürütülüyor. Lyon'un güneybatısındaki bu 2,4 kilometrelik uzantı, iki yeni istasyonu ve yeni nesil bayrak yarışı parkına sahip multimodal bir merkezi içerecek.
Gelecekteki iki istasyonun bitirme ve donatım çalışmaları devam ederken, demiryolu inşaat sahası, tamamlanan park ve gezinti temelleri ve birinci katın şu anda inşaat halinde olmasıyla hızlı bir şekilde ilerlemektedir.
B hattının işletilmesi için şu anda 22 trene ihtiyaç duyulmaktadır. Uzantıda hizmet başladığında bu sayı 36'ya çıkacak ve hatta %50 ilave kapasite sağlanacak.
Yoğun saatlerde trenler, fazladan enerji tüketmeden daha fazla yolcunun taşınmasına olanak sağlamak amacıyla bağlanacak.
Kaynak: https://railway-news.com/france-automatic-train-operation-begins-on-lyon-metro-line-b/
Darısı bizim 35 yaşında yol dayayan İstanbul m1 hattımiza😊 çok eskidi hat. Trenlerin gürültüsü eskiligi ayrı dert istasyon -tren içi kapasitesi ayrı bı dert mahşer kalabalıgi oluyo her vakit..