Mersin'in Tarsus ilçesinde yapımı tamamlanan Çukurova Uluslararası Havalimanı hem bölgenin hem de Türkiye'nin turizm ve ticaretine katkı sağlayacak.
Türkiye'nin en önemli havacılık yatırımları arasında gösterilen ve yap-işlet-devret modeliyle yaklaşık 244,5 milyon avroluk yatırımla gerçekleştirilen havalimanından 25 yılda 297 milyon 100 bin avro kira bedeli elde edilecek.
Tarsus ilçesinde 800 hektar üzerine inşa edilen havalimanında 110 bin metrekare terminal binası bulunuyor.
En geniş gövdeli yolcu uçaklarının iniş kalkış yapabileceği 48 uçak kapasiteli havalimanında 217 bin metrekarelik apron, 4 uçak kapasiteli 62 bin metrekarelik kargo apronu, 34 uçak kapasiteli 56 bin metrekarelik genel havacılık apronu yer alıyor.
Bölgenin ve ülkenin turizmine, ticaretine güç katması beklenen, Türkiye'nin kargoda ikinci büyük hubı ve Orta Doğu'ya açılan kapısı olarak değerlendirilen Çukurova Uluslararası Havalimanı kargo trafiğinin ticaret hacmini 2 katına çıkarması öngörülüyor.
Yüksek hızlı tren bağlantısı da yapılacak modern havalimanı 3 bin kişiye de istihdam sağlayacak.
56 bilet check-in bankosu ile yurt dışına gidecek vatandaşlar ve Türkiye'ye gelecek misafirler için 23 pasaport bankosunun yer alacağı havalimanında, 1477 araçlık katlı otopark, 60 taksi parkı, 26 otobüslük otopark hizmeti de verilecek.
Türk Hava Yolları da (THY) 11 Ağustos'ta Adana ve Mersin yolcularının Çukurova Uluslararası Havalimanı üzerinden uçuşlarını gerçekleştireceklerini, bu nedenle 11 Ağustos (dahil) tarihinden sonra Adana ve Mersin varışlı-çıkışlı seyahat etmek isteyen yolcuların uçuş aramalarını yaparken Çukurova Uluslararası Havalimanı'nı seçmeleri gerektiğini duyurdu.
Şakirpaşa'nın ahı gitmiş vahı kalmıştı.
Neymiş terminalden çıkınca 5 dakika sonra kebapçı varmış... Bir şeyi de romantize etmeyin.
COV'un tek eksiği yüksek hızlı ve 5-6 duraklı bir banliyo hattı. Eğer yapılırsa hem Adanalılar hem Mersinliler için güzel bir yatırım olacaktır.
Çukurova havalimanına her 2 tarafta otobüsle ulaşım adam başı 200 tl imiş taksi ise 1000 tl🙄
İgadaki fiyatlara çok yakın..
Başta su ve yiyeceklerin fiyatlarında İGA dan pek te fark yokmuş
Biz bunları size sunarken devlet kasasından 5 kuruş bile vermedik deniyor ya 😑
Ama siz vereceksiniz ..
Kolay gelsin..
"24 SAATTE 11 BİN 108 YOLCU”
Bakan Uraloğlu, 24 saat içerisinde Çukurova Uluslararası Havalimanı’nda gerçekleşen yolcu ve uçak trafiğine ilişkin veriler hakkında bilgi vererek, “12 Ağustos saat 11.30 itibarıyla iç hatta 48, dış hatta 26 olmak üzere Çukurova Uluslararası Havalimanımızda toplam 74 uçak trafiği gerçekleşti. Hizmet verdiğimiz yolcu sayısı ise iç hatta 7 bin 486, dış hatta 3 bin 622 olmak üzere toplam 11 bin 108’e ulaştı.” dedi.
O bölgede oturduk Mersinde rahmetli babam görevliydi.Tarsus-Adana yolu yakınlarınamı inşaa edildi.
Öncelikle ülkemize hayırlı uğurlu olsun. Bu tarz projeler genel itibarıyla bugünden ziyade En azından bir 30-40 sene sonrası düşünülerek yapılır. Şakirpaşa havalimanı şu anda 87 yaşında. orayı yenileseniz bile bir yerden sonra farklı problemler çıkartabilir. Kaldı ki zaten yerleşim yerlerine Çok yakın bir mesafede ve bu avantaj gibi görünse de aslında dezavantaj. Birçok ilde havalimanları yerleşim yerlerine mesafeli yapılır ve bunun da nedeni uçuş trafiğidir. Ben bazen Yüreğir ilçesinde oturan akrabalarımın evine gittiğimde sürekli uçak sesi duyuyorum ve gece uyurken dahi bu böyle. Dolayısıyla yerleşim yerlerine bu kadar yakın havalimanı olmasının ileride problem doğurabileceğini düşünmekteyim. Bugüne kadar problem çıkmamış şimdi niye çıksın derseniz, bugüne kadar çıkmamış olması şimdi çıkmayacağını göstermez. Aslında Mersin'in diğer tarafında kalan Anamur gibi ilçelerinin de havalimanı ihtiyacı var. Ve koca Mersin kentinde bir tane havalimanı yok. Mersin'in Alanya tarafına yakın olan ilçelerinin hava ulaşımını Gazipaşa havalimanı karşılayabilir. Zira Anamur ile Alanya arası 50 kilometre. Burada mağduriyet yaşayan biraz Silifke falan olur. Ama havalimanını Silifke'ye yapsanız Bu sefer de Tarsus mağdur olacak zaten. Çünkü Mersin yerleşim alanı itibariyle büyük bir şehir. İçerisinde siyasi rantlar tabii ki dönmüştür. Ama eskimiş ve artık yeterli olmayan Şakir Paşa'nın seferlerinin sonlandırılması ve mersin-adana arasına ortak bir havalimanı yapılması her halükarda En azından uzun vadeli getiri sağlayacaktır. Üstelik demiryolu bağlantısı olursa insanlar doğrudan trenle bile havalimanına ulaşabilecekler. Ancak inşallah sadece Havaş ve taksi ile ulaşım sağlamamızı istemezler. mesela yakınlarda bulunan ve yine en az adana kadar büyük olan Gaziantep havalimanı ulaşımı Havaş ve taksiye peşkeş çekilmiş. Buna da belediyeler el atacak. Sakarya'da havalimanı yok ama sakarya'dan Sabiha gökçen'e büyükşehir belediyesi HAVASAK koymuş. belediye otobüsü koymayacaklarsa bile oturup böyle bir şey yapacaklar. Zaten ikisi aynı partide ve birbirine komşu iller. çok rahat belediye otobüsü ulaşımı bile sağlayabilirler. Umarım ülkemiz için hayırlı olur.
Demiryolu bağlantısı olmadan insanları 250-300 TL verip, 1-1,5 saat otobüsle buraya gelip uçağa bineceğini sanmıyorum.
Şakirpaşa iyileştirilebilirdi. Havalimanının güney batısında boş araziler var bu tarafa bir pist inşaat edilip taksi yolları ile mevcut terminale bağlanabilirdi. Bunun örnekleri birçok yabancı havalimanında yapıldı. Askeri tesisler taşınıp gene alan kazanılabilirdi. En önemlisi Adana tren istasyonu ve Vilayet metro istasyonu ile terminal arasına havaray veya İstanbul M6 gibi düşük kapasiteli ve tek tüplü rylı sistem yapılabilirdi.
Mersin için ise bir havalimanı gerekli ve görebildiğim kadarıyla fazla alan seçeneği yok. Bu yüzden düşük kapasiteli Anadolu havalimanıları standardında tek pistli ve taksi yolları olmayan bir havalimanı yapılabilirdi.
Tabii bunlar geçti artık. Yeni havalimanımız hayırlı olsun umarız raylı sistemi de biter ve verimli bir proje olur. (Umalım da olsun yoksa parası bizlerden çıkacak)
Gereksiz harcamalar.Hali hazırda şakirpaşa varken ve bölgede mesafeler yakınken bu havallmanı bu krizde tasarruf tassaruf derken müsrifliktir.