Son aylarda davalık olan ve bakımsızlığıyla gündeme gelen İzmir Otogarında tadilat çalışmaları başladı. İzmir Büyükşehir Belediyesi ve İZOTAŞ arasında buzlar erirken, yeni bir proje hazırlayan firma "yerinde yenileme" önerisiyle belediyeye sunum yapacak.
İzmir Şehirlerarası Otobüs Terminali, son aylarda bakımsızlığı ve içler acısı haliyle gündeme gelmişti. Ancak, yeni gelişmelerle birlikte otogarda hummalı bir tadilat çalışması başlatıldı. Terminal komple boyanarak elden geçirilirken, iç kısımlarda da boya ve tadilat işlemleri sürüyor.
Ana bina ve otogar içerisindeki çeşitli alanlar komple boyanırken, aydınlatma konusunda da bazı çalışmalar yapıldığı gözlemlendi. Bu kapsamda, terminaldeki eksikliklerin giderilmesi ve yenileme çalışmaları hızla devam ediyor.
İZOTAŞ'ın Talepleri ve Mahkeme Süreci
1998 yılında yap-işlet-devret modeliyle hizmete açılan İzmir Şehirlerarası Otobüs Terminali’nin 25 yıllık sözleşmesi 2023 Aralık ayında bitmişti. İZOTAŞ, pandemi nedeniyle oluşan aksaklıkları sebep göstererek sözleşmeyi 7 yıl uzatmak için dava açmış ve tahliye işlemlerini durdurmuştu. Bu süreçte, İzmir Büyükşehir Belediyesi ile İZOTAŞ arasında gerilim yaşanmıştı.
Tunç Soyer döneminde çıkmaza giren firma ve belediye arasındaki görüşmeler, Cemil Tugay’ın İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı olmasıyla olumlu yönde ilerlemeye başladı. Bu gelişme ile birlikte taraflar arasında buzlar eridi ve işbirliği süreci yeniden başladı.
"Yerinde Yenileme" Projesi
İZOTAŞ, "yerinde yenileme" önerisiyle İzmir Büyükşehir Belediyesine yeni bir proje sunmayı planlıyor. Firma, etap etap otogarı yenilemek ve 2.5 yıl içerisinde terminali baştan sona modernize etmek istiyor.
Otogar hakkında yeni bir ihale yapılması veya İZOTAŞ'ın 7 yıl sözleşme uzatma talebinin kabul edilip edilmeyeceği ise önümüzdeki günlerde belli olacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin otogara göndereceği heyet, firmanın hazırladığı projeyi inceleyerek karar verecek.
Sözleşme 2023 Yılında Bitmişti
İzmir Otogarı, 1998 yılında yap-işlet-devret modeli ile İZOTAŞ tarafından inşa edilerek işletmeye açılmıştı. Firmanın 25 yıllık sözleşmesinin 2023 Aralık ayında bitmesiyle birlikte, sözleşmenin uzatılması talebiyle açtığı davada tahliye işlemleri durdurulmuştu. Şimdi ise otogarda başlayan tadilat ve yenileme çalışmaları, terminalin geleceğine dair olumlu gelişmelerin habercisi olarak değerlendiriliyor.
Sorry ama nasil olurda 7 yil uzatma talebi hakli bulunur ?? Pandemi 7 Yil sürmediki ?? Yani sirkette firsattan istifade cebine daha fazla indirecek parayi terbiyesizlikten baska birsey degil , Ayrica sirket 25 yil boyunca Izmir Otogarina nerdeyse hic yatirim yapmamis ve Izmir halkina cile cektirmistir , bunun asil olarak tazminat vermesi gerekirken simdi birde iki boya ve tadilatla insan mi kandiracak ??