Antalya-Alanya Otoyolu Yap-İşlet-Devret ihalesi 15.12.2023 tarihinde yapılmış olup sözleşme imzalama süreci devam etmektedir. Yapım süresi sözleşme imzalanmasına müteakip 3 yıldır.
özel şirketlerde kazansın ama ben yetkili olsam devlet karayolları içinde bir departman kurup tüm otobanları kendi devlet imkanları ve memurları ile yaptırır maliyeti düşürür daha çok yol yapardım, imkansız bir hayal mi bu sizce
Yllar önce TRT3'de bir haber programı izlemiştim. Devletin çukurovada pamuk üretme tarlaları vardı ve devamında çır çır fabrikası kurulmuştu. Çok net hatırlıyorum oda başkanı özel sektör ile devlet fabrikasını karşılaştırmıştı. Aynı işi yapan işçinin 3 katı para ödendiğini, aynı büyüklükteki tesisin 3 katı eleman istihdam edildiğini ve aynı büyüklükteki bir özel fabrikanın 1/3'ünü üretebildiğini söylemişti. Benzer şekilde Karabük Demir Çelik Çiller-Karayalçın hükümetince önce kapatılacaktı sonra işçilere ve karabüklülere bir kısmı satıldı benzer şekilde Borsada da işlem görmeye başlamıştı. Bir yetkiliden dinlediğim kadarıyla, bu düzenlemeden önce herkes akrabasını işe sokmak istiyordu düzenlemeden sonra ise bıçak gibi kesilmiş. Son bir örnek... Eskiden özel halk otobüsleri 2 kişi çalışırlardı. Biletçi ve Şoför... Mazotu toptan alamaz, bakımı sanayide yaptırmak zorundalardı ama özel halk otobüsleri kar ederken belediye zarar açıklardı. Uzun lafın kısası.... Devlet hantaldır. Devlette adam kayırma, satın almalarda usulsüzlük, düşük üretim vardır ve bunu engelleyemezsiniz. Yani KGM bu otoyolları kendisi yapmaya kalksa daha pahallıya çıkar....
Devlet içinde memurlar çok verimsiz çalışıyor. Aslında devletin kendi verimlilik sorunu hakkında bir proje ve politika geliştirmesi gerekiyor. Devlet dairelerinde bile taşerondan kadroya geçen hizmet personeli bir anda çalışmayı kesip yan gelip yatmaya başlıyor. Bu nedenle diğer personeller, kadroya geçme işine ciddi anlamda karşılar.
Devlete girdikten sonra insanlar çok büyük oranda iş kaybetme riski taşımıyorlar. Ancak yüz kızartıcı bir suç olacak. Yoksa performans düşüklüğü işten çıkartılmaya sebep olamıyor. Devlet çalışanlarının performansı ancak Stalinvari bir yönetimde yüksek oluyor ki bunu savunmak bile imkansız.
Peki teklifi veren Limak ileride fiyat artisi yapinca su anda elenen sirketlere haksizlik olmazmi yoksa döviz cinsinden sabitlendimi teklifler ( malum TL cok oynak para birimi olarak) ?
Ben bunu ALTAY tanki ihalesinde gördügüm icin soruyorum , cünki ALTAY tankini gelistiren ve prototipi birtirip teslim eden OTOKAR a degil sözde dah ucuz fiyat ve teklif evren BMC ye verildi ihale ama sonradan hem gecikme oldu beceremediler hemde bircok ekstralara sahip oldular Tank palet fabrikasi gibi ...yani bunun gibi oluyorsa , düsük fiyat vereninde Euro veya Dolar bazinda sabit bi fiyat garantisi olmasi gerekir diye düsünüyorum.
Altay tankındaki gecikme firmadan kaynaklanmıyor. Şartnamede tankın motor ve şanzıman gurubunu devlet tedarik edecekti ancak Avrupalı firmalar yan çizdi. Şimdi Koreden tedarik edildi ancak böyle kompleks ürünler bir ampulü çıkart öbürünü tak basitliğinde değiller. Motor ve şanzıman değişince soğutma ünitesinden ger dişlisine kadar bir çok parça tekrardan tasarım sürecinden geçiyor.
KOİ projesi olarak mı ihale edilmiş yoksa normal kamu ihalesi mi? Normalde KOİ olsa yapım+işletme süresi veya geçiş ücretleri yarıştırılır. Burada ise sadece normal teklif var.
Gerek Antalya - Alanya gerekse Ankara - Delice otoyolları YİD modeli ile ihale edildi. İhale dosyasında garanti geçiş sayısı ve geçiş ücretleri belirtilmektedir. Firmalar hesapladıkları işletim süresi boyunca elde edecekleri kazançları garanti geçiş sayısı ile geçiş ücretini dikkate alarak belirlerler. Daha sonra ihalede verilen Proje Bedeli garanti geçiş sayısına ve geçiş ücretine bölünerek yüklenici tarafından işletilecek işletim süresi belirlenmiş olur. İhale dosyasında öngörülen yapım süresi de yer alır. Eğer firma ön görülen yapım süresinden erken bitirir ise erken bitme dönemi için garanti geçiş uygulaması işleme konmaz.
Proje Serik Kavşağı'ndan başlayacakmış fakat bence hatalı bir tercih olmuş. Projenin Antalya'nın doğu çıkışı olan Serik Caddesi üzerinden bağlantısı olmalıydı. Antalya-Serik yolu çok yoğun bir şekilde kullanılıyor, otoyolun Havalimanı kavşağı yakınlarından başlaması çok daha yararlı olurdu. Antalya'dan Belek ve Serik'e ulaşım rahatlar ve mevcut D500 karayolunun yükü hafiflerdi. Şimdi otoyola bağlanmak için yine Serik'e kadar mevcut devlet yolu kullanılmak zorunda.
Doğu çevreyolu dediğiniz kısmın (Kuzey çevreyolu'nun devamı) tamamen yapılacağını sanmıyorum. Birkaç yıldır ilerleme de kaydedilmiyor.
Tahminimce otoyol projesinin Antalya şehir geçişinde düzenlemeye gidilecek. Mevcut projede şehir merkezinden o kadar uzakta ki, düzenlemeye gidilmezse, diğer büyükşehirlere (5-12 km) kıyasla otoyola erişimi en uzak şehir 30 km ile Antalya olacak.
Mevcutta tamamlanan Kuzey çevreyolu'nun otoyol haline getirilerek Burdur ve Alanya otoyolları ile bağlantı sağlanacağını düşünmekteyim.
Antalya-Alanya Otoyolu Yap-İşlet-Devret ihalesi 15.12.2023 tarihinde yapılmış olup sözleşme imzalama süreci devam etmektedir. Yapım süresi sözleşme imzalanmasına müteakip 3 yıldır.
KARAYOLLARI 13. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
özel şirketlerde kazansın ama ben yetkili olsam devlet karayolları içinde bir departman kurup tüm otobanları kendi devlet imkanları ve memurları ile yaptırır maliyeti düşürür daha çok yol yapardım, imkansız bir hayal mi bu sizce
Peki teklifi veren Limak ileride fiyat artisi yapinca su anda elenen sirketlere haksizlik olmazmi yoksa döviz cinsinden sabitlendimi teklifler ( malum TL cok oynak para birimi olarak) ?
Ben bunu ALTAY tanki ihalesinde gördügüm icin soruyorum , cünki ALTAY tankini gelistiren ve prototipi birtirip teslim eden OTOKAR a degil sözde dah ucuz fiyat ve teklif evren BMC ye verildi ihale ama sonradan hem gecikme oldu beceremediler hemde bircok ekstralara sahip oldular Tank palet fabrikasi gibi ...yani bunun gibi oluyorsa , düsük fiyat vereninde Euro veya Dolar bazinda sabit bi fiyat garantisi olmasi gerekir diye düsünüyorum.
Yahu bu projeleri birde baska sirket kazansa bizde sasirsak ??
Yıllardır başta Turizmin ve Tarımın baştacı olan bu bölgeye sıranın ancak gelmesi çok üzücü ve düşündürücü değilmi?
Şimdiye kadar aklınız neredeydi acaba?
Otoyol bitinceye kadar maalesef bölgenin cazibesi azalacak🤔
Bugün ülkemizin ekonomik koşullarından dolayı bölgeye gelen turist sayısı ne yazıkki azalmaya başladı..😞
Daha ihalesi bile yapılmamış bu otoyol ne zaman biter sizce?
Bittiğinde ne olur?
Güzel olur tabiiki..
Peki ne işe yarar?
Bence çoğunlukla o bölgede yazlığı olan,otellerinde konaklama imkanı olan belli bir kesime yarar..
Geçti Borun pazarı sür eşeği Niğdeye..
KOİ projesi olarak mı ihale edilmiş yoksa normal kamu ihalesi mi? Normalde KOİ olsa yapım+işletme süresi veya geçiş ücretleri yarıştırılır. Burada ise sadece normal teklif var.
niye celiklere vermemisler
hayirli olsun,sonunda ihale sonuclandi..
Proje Serik Kavşağı'ndan başlayacakmış fakat bence hatalı bir tercih olmuş. Projenin Antalya'nın doğu çıkışı olan Serik Caddesi üzerinden bağlantısı olmalıydı. Antalya-Serik yolu çok yoğun bir şekilde kullanılıyor, otoyolun Havalimanı kavşağı yakınlarından başlaması çok daha yararlı olurdu. Antalya'dan Belek ve Serik'e ulaşım rahatlar ve mevcut D500 karayolunun yükü hafiflerdi. Şimdi otoyola bağlanmak için yine Serik'e kadar mevcut devlet yolu kullanılmak zorunda.
İhaleye üç firma teklif vermiş:
Limak İnşaat KDV hariç 76 milyar 698 milyon 550 bin 561 TL 69 kuruş.
Makimsan - Caba İnşaat’ın teklifi ise 77 milyar 66 milyon 18 bin 945 TL 8 kuruş.
Çelikler Taahhüt - YSE Yapı ise yine KDV hariç 107 milyar 42 milyon 659 bin 551 TL 50 kuruş.
Kaynak: https://www.patronlardunyasi.com/haber/antalya-alanya-otoyol-projesi-ni-76-7-milyar-tl-bedelle-limak-insaat-kazandi/300179