80 dakika hic durmadan direk istanbul a giderse mümkün olur ara duraklar da tabi durmayacak, eger durursa zaman uzar..bence bakanin yanlis i yok cünkü bazi trenler direk gider bazilarida ara istasyonlarda durarak gider..
Yeni yht güzergahı ile yeni Akyazı-Ankara otoyolu aynı güzergahları kullacağı için bu güzergahı tercih ediyor. Ulaştırma bakanı bugün ntvde yayında bunu diler getirdi.kamulaştırma tasarrufu için tercih edilecek.
Nereye yazacağımı tam bulamadım, wowturkey'de gebze köseköy arası bir çalışma konusundaydı bu mesele; gebze yht hattına paralel bir hat geçiyor bilişim vadisi önünde bir durak var. Bir fabrikanın iltisak hattı olduğu söyleniyordu. Bilişim vadisine marmaray projesi konusunda bilgili arkadaşlar konuyu açsa iyi olurç
Ankara-İstanbul hızlı tren projesinin henüz tamamlanamayan etapları. Haklısınız, bunun için ayrı bir başlık açmalıyız. Teşekkürler, birazdan hızlı tren projeleri altında açacağım.
Oldukça bariz ki bu proje hayata yakın zamanda geçmeyecek (önümüzdeki 25 yıl). Buna benzer bir işi Tokaido Shinkansene paralel yapıyorlar fakat oradaki hat halihazırda bizim yhtnin nereden baksan 30 katı yolcu taşıyor ve kapasite yetmiyor. Bu proje bu dağlık zeminde şu an gereksiz maliyetli. Bunun yerine mevcut yht geliştirilmeli. Doğançay bitirilmeli ve gebze-ripaj arası stabil bir şekilde 160 civarı ile gitmeyi destekleyecek hale getirilmeli.
ben şimdiki trende de bazı seferlerin bu şekilde olması gerektiğini düşünüyorum. Örneğin bir tren istanbuldan kalkacak ve hiç durmadan ankaraya varacak. arkasından da bir tane ara durklarda duran yavaş hat gidecek.
Harita üzerinden biraz baktım. Akyazı üzerinden geçen hatta daha az irtifa var. Ayrıca Gerede üzerinden giden hatta zaten TEM otoyolu var. Bu iki etmenden dolayı şahsi kanaatim Akyazı üzerinden olan hattın öncelikli olmasının makul olduğudur.
Bu kadar durak ile 80 dakikada hedefe varabilecekse ne kadar güzel. İstanbul'un da iyice içine, toplu ulaşım seçeneği bol olan bir yerine bu trenle gidebileceksek Bolu, Düzce gibi yerlerde bile insanlar ikamet etmeye başlar.
Hattın Gerede kesiminden itibaren Karadeniz'e yüksek hızlı sahil hattı açılırsa kendi açımdan söyleyeyim, daha da mutlu olurum.
Ben bunların durak değil güzergah olduğunu düşünüyorum. belki kurtköyde bir durak olabilir. hızlı tren olması gerektiği gibi olacaktır. yani ara durak olmadan gidip gelecek.
Yeni projenin güzergahı kesinlikle Sayın Prof.Dr. Ayhan Şamandar'ın önerdiği rota olmalıdır. Mevcut rota bir dakikada paintten çizilmiş gibi duruyor. O rotayla ne yapacaksınız? Hiçbir şey düşünülmemiş. Ayhan Hoca'nın önderdiği rota Türkiye'nin kaderini değiştirebilir. Orta Karadenizdeki şehirler çok daha rahat bir şekilde büyük şehirlere ulaşır. Gerede ülkenin kuzeyini dağıtan bir huba dönüşür. Kocaeli ve Sakarya mevcutta büyük şehirlerdir.Ancak özellikle Düzce ve Bolu gibi medeni seviyesi yüksek ve kalkınmak için sadece nüfusa ihtiyacı olan iki şehirde güzergahın içinde. Bu proje sayesinde nüfusları 250 binlerden 750 binlere çıkarak İstanbul'un özellikle hizmetler konusunda nufüsunu azaltabilecek bir etmen olarak ortaya çıkar. Bu illerin buralara yakın ilçeleri kalkınır nüfusları göç vermez bir hale gelir. Ben anlamıyorum Türkiye'de yıllardır konuştuğumuz şey İstanbuldaki nüfusun dağıtılması problemi değil mi ? Mevcut rota İstanbula daha fazla nüfus yığmaktan başka hiçbir işe yaramıyor. Ayhan Hoca'nın önerdiği rota iyi kurgulanmış ve hem ekspres hem de istasyonlu seferler sayesinde bütün il ve ilçelere refah, hız ve anlam katacak değerler içeriyor.
Türkiye'de hiçbir gelişim rantsız olmaz. İstanbul'daki rantı dağıtmak işlerine gelmez. istanbul'u istanbul'a sıkıştırıp ankara'dan istanbul'a doğrudan hat çekmek onların rantını bölmeden "bakın büyük proje yapıyoruz" şovundan başka bir şey değil. Ayhan hocanın bahsettiği proje çoktan yapılması gereken bir projedir. YHT'yi Bilecik'ten yıllardır bitmeyen tünellerden dağlardan geçirmeye çalışmak yerine hali hazırda doğal bir güzergah olan TEM güzergahından geçirmemek zaten akıl alır gibi değil.
Bu başlığı bugün farkettim. Benim de yeni hızlı tren güzergahının doğru olup olmadığına ilişkin ilk hatırlatmak isteyeceğim husustu Sayın Şamandar'ın rota önerisi. Fatih bey detaylı bir şekilde demografik getirilerini de yazmış. Birer duyarlı vatandaş olarak tek başımıza ne yapabilirz bilmiyorum ama idarenin bu büyüklükte bir kaynağı en etkin rota seçimine aktarması için kamuoyu oluşturmak gerekir. Yoksa İstanbul'un kurtuluşu ve ülkemizin yaklaşık üçte birinin hayatına olumlu etkisi olabilecek bir projeye ayrılacak bir bütçe çok verimsiz bir şekilde kullanılacak ve çok büyük bir fırsat kaçırılmış olacaktır.
Türkiyenin mevcut konvansiyonel ve Hızlı tren hatlarını çift hatta çıkarmayı bitirdik mi?
Elektrifikasyon ve sinyalizasyon sistemlerini tamamladık mı?
Bu hatların tamamı, yük taşımacılığı yapılabilir hale getirildi mi?
Antalya, Trabzon, Çanakkale demiryolu ağına bağlandı mı?
Marmara Denizinin çevresi, demiryolu ağıyla çevrildi mi?
Efendiler,
Eğer bunların hepsi yapıldıysa, o zaman böyle bir yatırımın yapılması gündeme getirilebilir.
Ama yapılmadıysa, yukarıda saymış olduğum projelerin yapılması daha önceliklidir.
Bu projede Sarıyar Barajı yakında olan "sürat demiryolu" projesinden yarıda kalan tüneller kullanılacak mı?
80 dakika hic durmadan direk istanbul a giderse mümkün olur ara duraklar da tabi durmayacak, eger durursa zaman uzar..bence bakanin yanlis i yok cünkü bazi trenler direk gider bazilarida ara istasyonlarda durarak gider..
Yeni yht güzergahı ile yeni Akyazı-Ankara otoyolu aynı güzergahları kullacağı için bu güzergahı tercih ediyor. Ulaştırma bakanı bugün ntvde yayında bunu diler getirdi.kamulaştırma tasarrufu için tercih edilecek.
Nereye yazacağımı tam bulamadım, wowturkey'de gebze köseköy arası bir çalışma konusundaydı bu mesele; gebze yht hattına paralel bir hat geçiyor bilişim vadisi önünde bir durak var. Bir fabrikanın iltisak hattı olduğu söyleniyordu. Bilişim vadisine marmaray projesi konusunda bilgili arkadaşlar konuyu açsa iyi olurç
Oldukça bariz ki bu proje hayata yakın zamanda geçmeyecek (önümüzdeki 25 yıl). Buna benzer bir işi Tokaido Shinkansene paralel yapıyorlar fakat oradaki hat halihazırda bizim yhtnin nereden baksan 30 katı yolcu taşıyor ve kapasite yetmiyor. Bu proje bu dağlık zeminde şu an gereksiz maliyetli. Bunun yerine mevcut yht geliştirilmeli. Doğançay bitirilmeli ve gebze-ripaj arası stabil bir şekilde 160 civarı ile gitmeyi destekleyecek hale getirilmeli.
ben şimdiki trende de bazı seferlerin bu şekilde olması gerektiğini düşünüyorum. Örneğin bir tren istanbuldan kalkacak ve hiç durmadan ankaraya varacak. arkasından da bir tane ara durklarda duran yavaş hat gidecek.
Biri şu iki ayrı güzergahı harita üzerinde çizebilir mi? Karşılaştırma fırsatımız olur. Belki Ergün Bey bu konuda bir video yapabilir.
Bu kadar durak ile 80 dakikada hedefe varabilecekse ne kadar güzel. İstanbul'un da iyice içine, toplu ulaşım seçeneği bol olan bir yerine bu trenle gidebileceksek Bolu, Düzce gibi yerlerde bile insanlar ikamet etmeye başlar.
Hattın Gerede kesiminden itibaren Karadeniz'e yüksek hızlı sahil hattı açılırsa kendi açımdan söyleyeyim, daha da mutlu olurum.
Bu rota geleceğe yönelik olarak en verimli rota. Oldu bittilere fırsat vermemek lazım.
Yeni projenin güzergahı kesinlikle Sayın Prof.Dr. Ayhan Şamandar'ın önerdiği rota olmalıdır. Mevcut rota bir dakikada paintten çizilmiş gibi duruyor. O rotayla ne yapacaksınız? Hiçbir şey düşünülmemiş. Ayhan Hoca'nın önderdiği rota Türkiye'nin kaderini değiştirebilir. Orta Karadenizdeki şehirler çok daha rahat bir şekilde büyük şehirlere ulaşır. Gerede ülkenin kuzeyini dağıtan bir huba dönüşür. Kocaeli ve Sakarya mevcutta büyük şehirlerdir.Ancak özellikle Düzce ve Bolu gibi medeni seviyesi yüksek ve kalkınmak için sadece nüfusa ihtiyacı olan iki şehirde güzergahın içinde. Bu proje sayesinde nüfusları 250 binlerden 750 binlere çıkarak İstanbul'un özellikle hizmetler konusunda nufüsunu azaltabilecek bir etmen olarak ortaya çıkar. Bu illerin buralara yakın ilçeleri kalkınır nüfusları göç vermez bir hale gelir. Ben anlamıyorum Türkiye'de yıllardır konuştuğumuz şey İstanbuldaki nüfusun dağıtılması problemi değil mi ? Mevcut rota İstanbula daha fazla nüfus yığmaktan başka hiçbir işe yaramıyor. Ayhan Hoca'nın önerdiği rota iyi kurgulanmış ve hem ekspres hem de istasyonlu seferler sayesinde bütün il ve ilçelere refah, hız ve anlam katacak değerler içeriyor.