Osmanlı döneminden gelen Bursa - Mudanya dar hattı, 1950'lili yıllarda sökülünce, Bursa tren sesinden, konforundan yıllardır yoksun kaldı.
Nihayet 2012'de temeli atılan, Bursa'nın YHT ağına bağlanması projesinde tarihi hata yapıldı. Otoyol Projesinde olduğu gibi, İstanbul-Bursa-Balıkesir-Manisa-İzmir güzergâhı kullanılmalı idi. Bunun için çift hat değil Osmangazi Köprüsü üzerinde TEK HAT projelendirilmesi yeterli olurdu. Köprü dışında hat yine çift olarak devam edebilirdi. Bu konuda Üniversiteler, Meslek odaları ve teknik uzmanların uyarıları dikkate alınmadı. Sonuçta Bursa HT bağlantısı "seyahat" için ancak doğu-batı ekseninde mantıklı oldu. Yani kimse Bursa'dan İstanbul'a, Osmaneli üzerinden HT - YHT ile gitmek istemeyecektir.
Bir Bursa'lı olarak, Bursa HT Projesi, en çok tamamlanması istediğim proje.
Aralık 2012'de temeli atıldı. 2016'da devreye girecekti ancak, finansman sıkıntısı ve İktidarın önceliklendirme tercihi nedeni ile proje durdu, beklemeye alındı vs.
Bozüyük güzergâhı jeolojik nedenler ile iptal edildi. Yenişehir-Osmaneli olarak güzergâh değişikliğine gidildi. Çok ciddi zaman kayıpları oldu. Nihayet dış kredi bulundu ve proje tamamlanmaya doğru gidiyor.
Proje'yi Bursa gündeminde en çok takip eden ve kamuoyunu bilgilendiren kişi Oly Gazetesi yazarı, Sn.Ahmet Emin Yılmaz'a çok teşekkür ediyorum.
Osmanlı döneminden gelen Bursa - Mudanya dar hattı, 1950'lili yıllarda sökülünce, Bursa tren sesinden, konforundan yıllardır yoksun kaldı.
Nihayet 2012'de temeli atılan, Bursa'nın YHT ağına bağlanması projesinde tarihi hata yapıldı. Otoyol Projesinde olduğu gibi, İstanbul-Bursa-Balıkesir-Manisa-İzmir güzergâhı kullanılmalı idi. Bunun için çift hat değil Osmangazi Köprüsü üzerinde TEK HAT projelendirilmesi yeterli olurdu. Köprü dışında hat yine çift olarak devam edebilirdi. Bu konuda Üniversiteler, Meslek odaları ve teknik uzmanların uyarıları dikkate alınmadı. Sonuçta Bursa HT bağlantısı "seyahat" için ancak doğu-batı ekseninde mantıklı oldu. Yani kimse Bursa'dan İstanbul'a, Osmaneli üzerinden HT - YHT ile gitmek istemeyecektir.
Bir Bursa'lı olarak, Bursa HT Projesi, en çok tamamlanması istediğim proje.
Aralık 2012'de temeli atıldı. 2016'da devreye girecekti ancak, finansman sıkıntısı ve İktidarın önceliklendirme tercihi nedeni ile proje durdu, beklemeye alındı vs.
Bozüyük güzergâhı jeolojik nedenler ile iptal edildi. Yenişehir-Osmaneli olarak güzergâh değişikliğine gidildi. Çok ciddi zaman kayıpları oldu. Nihayet dış kredi bulundu ve proje tamamlanmaya doğru gidiyor.
Proje'yi Bursa gündeminde en çok takip eden ve kamuoyunu bilgilendiren kişi Oly Gazetesi yazarı, Sn.Ahmet Emin Yılmaz'a çok teşekkür ediyorum.
https://www.olay.com.tr/yazar/ahmet-emin-yilmaz/hizli-trenin-projesi-sil-bastan-yeni-hedef-2020de-yolculuk-268590
Açılış için 2026 yılı hedefleniyor.
Videodan bir kare...